کتاب تبلیغات وصنعت گردشگری وارد بازار نشر شد

نویسنده در مقدمه  این کتاب آورده است، به رغم تالیفات  وترجمه  های متعدد در حوزه های تبلیغات  وحوزه ی  گردشگری آثار بسیار اندکی می توان یافت که تلفیقی از هردو حوزه را دربر داشته  باشد, واین مقدمه ای شد برای نگاشتن کتابی باعنوان "تیلیغات وصنعت گردشگری ". در این اثر  نگارنده سعی کرده است از منابع جدید  ومطرح د رهردو حوزه کمک  بگیرد.
وبه زعم نویسنده ،گاهی مبانی تئوریک والگوهای تبلیغاتی صرف به خودی خود راهگشا نیستند.  و صرفا" نمی توان با  الگوها ,نطریات ومبانی یک علم به توضیح پدیدها  بپردازیم   بلکه  بایدقادرباشیم که عملا" درتغییرپدیده ها ومدیریت آن نقش داشته باشیم لذا می توان درتحقیق های  میدانی  وپژوهش ها  ،ازاین مبانی والگوهاکمک گرفت واز نتایج پژوهش ها, پدیده ها را آسیب شناسی  , وبرای آن برنامه ریزی کرد.
بخش دوم  کتاب، رویکردی پژوهشی دارد و نمونه ای پژوهشی است که بر مبنای مبانی والگوهای تبلیغاتی فصل های پیشین صورت گرفته است،ودراین بخش از کتاب،   نقش رسانه ها و ابزارهای ارتباطی مانند روزنامه، مجله، رادیو، تلویزیون، بروشور، بیلبورد ، اینترنت و..   را در جذب گردشگران، مورد بررسی قرار می دهد. و به صورت موردی به بررسی نقش تبلیغات در جذب گردشگران   به مجموعه تاریخی تخت سلیمان     و   روشهای مورد استفاده و اثر بخش در جذب گردشگران می پردازد.  
مجموعه آثار باستانی تخت سلیمان واقع در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب یکی از محوطه های  مهم  طبیعی –تاریخی ایران محسوب می شود.
این مجموعه تاریخی درسال 1382، 14 تیرماه جولای 2003 در فهرست جهانی  یونسکو به عنوان چهارمین اثر ایران بعد از تخت جمشید، چغازنبیل و نقش جهان اصفهان، ثبت گردیداست.
به گفته روابط عمومی  انتشارات رامان سخن ،کتاب حاضر به دلیل داشتن فصول مختلف می تواند مورد   استفاده دانشجویان رشته های ارتباطات ، مدیریت رسانه ومدیران، دانشجویان  ، برنامه ریزان و علاقمندان حوزه  های گردشگری  قرار گیرد .   
 چاپ نخست کتاب  تبلیغات وصنعت گردشگری را انتشارات رامان سخن    با شمارگان ۱0۰۰ نسخه در  194  صفحه روا نه بازار نشر کرده است. و برای تهیه آن می توانید به انتشارات حکمت واقع در خیابان انقلاب- خ ابوریحان پلاک 94 و یا با شماره 09365956068 تماس حاصل نماید.

 

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)

/ 0 نظر / 15 بازدید